Čarovniški blues...kot rezidenca
Nedelja, 13. februar 2022
Umetnost ne raste na drevesu....
Veseli nas, da lahko prostore občasno namenimo tudi ustvarjanju umetnosti in kulture. V sodelovanju s Soba za goste (PMM) tako na umetniški rezidenci ta teden gostimo ustvarjalke večletnega projekta Čarovniški blues, ki nas je razveseljeval tudi kot otvoritveni dogodek festivala Vilinko mesto 2021.
O PROJEKTU ČAROVNIŠKI BLUES IN REZIDENCI V MARIBORU
Čarovniški blues je večletni gledališki projekt, ki predstavlja svet sodobnih čarovnic iz fantazijskega mesta Plamen. V okviru projekta smo ustvarile že štiri predstave; Magična povorka 2017, Magični uroki 2019, Magična knjiga 2021 in Zgodbar - ka pripoveduje 2021.
V želji po čim boljšem pedagoškem pristopu v predstave umeščamo več razvojnih ciljev; otrokova ustvarjalnost, kulturna vzgoja, širjenje obzorja, bogatenje predstav o svetu, pozitivne socialne interakcije in komunikacije. Naše predstave preobračajo arhetip čarovnice kot bitja, ki se ga je treba bati in uničiti, v podobo močno, emancipirane in duhovite ženske, ki pozna skrivnosti narave in ima veliko znanja, s katerim pomaga sebi in drugim.
Naše predstave prinašajo sporočila o prijateljstvu, povezanosti z naravo in skupnostjo, veselju in upanju. Čarovnice z magičnimi uroki in pesmimi, zabavnimi prigodami, zelišči, barvitimi kostumi, živalskimi maskami, fantazijsko scenografijo, ustvarjalnimi orodji in inovativnimi gledališkimi pristopi, ustvarjajo čarobni svet.
V okviru rezidence bomo nadgrajevale izvedbo najnovejše predstave Magična knjiga ter njen prevod v srbo-hrvaščino, ker se pripravljamo na turnejo po Balkanu. Mariborskemu občinstvu, pred katerim smo že večkrat gostovale, bi tudi rade podrobneje predstavile čarovniško umetnost.
Alja Bulič se že vrsto let ukvarja s plesom, performansom, glasbo in produkcijo. Bila je aktivna članica plesnega kolektivov Bitnamuun (2007-2014) in Hupa Brajdič (2006-) ter je avtorica gledališkega projekta za otroke Čarovniški blues. V okviru Hupe Brajdič je avtorica več projektov, kot performerka pa je sodelovala v skoraj vseh njenih uprizoritvah od leta 2006 do danes. Po dolgoletnih performativnih izušnjah se na novo preizkuša tudi na področju vizualnih medijev, potem ko
je leta 2021 sodelovala v kratkem filmu Trije mračnjaki. Svoje znanje je pridobivala na številnih plesnih, gledaliških in pripovednih delavnicah in sodelovala s številnimi priznanimi ustvarjalci (Jana Menger, Rosana Hribar, Branko Potočan, Sebastjan Horvat, Ivan Mijačević, Ana Duša itd.) Veliko let je delovala tudi kot radijska novinarka na nacionalnem radiu, kjer se je govora učila pri legendarnih voditeljih (Ivan Lotrič, Ajda Kalan itd.)
Inti Šraj uspešno izmenjuje igro (popularni filmi, gledališče, TV), performans, sodobni ples in vizualno umetnost. Poklicno pot igralke je začela leta 1999 s fizičnim gledališčem s Tomažem Štruclom, vzporedno pa je študirala in leta 2003 diplomirala na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer restavratorstvo. Istega leta se je preselila v Pariz, kjer je študirala igro na mednarodni filmski šoli EICAR. Leta 2008 je bila izbrana na Talent Campus Sarajevskega Filmskega Festivala. Leta 2014 je igrala glavno vlogo v Makedonskem filmu Do Balcak z Oskarjem nominiranim režiserjem Stole Popovom, za kar je prejela nagrado na Leskovačkom Filmskem Festivalu. Leta se prijavila 2010 na Nomad Dance Academy. V naslednjih letih je igrala glavne in stranske vloge v številnih (nacionalnih in mednarodnih) celovečernih filmih, TV serijah, gledaliških predstavah in performansih. V Sloveniji je na različnih projektih delala z Vinčijem Vouge Anžlovar, Jašatom Mravljetom, Jasno Hribernik, Miroslavom Mandičem. Ustvarjala je v Pocket Teateru v Ljubljani, kjer je pod tartirko Carlosa Pascuala sodelovala pri gledališki predstavi Something in the Basement in Border Love. Leta 2018 je igrala v filmu režiserja Nevia Marasoviča Comic Sans, ki je prejel številne nagrade na mednarodnih filmskih festivalih. Je aktivna članica umetniškega kolektiva Hupa Brajdič.
Sabell-Christina Fabian je grafična oblikovalka, ki je diplomirala na Dunaju in več let delala kot grafična oblikovalka za različne projekte za kulturni sektor. S tem je nadaljevala tudi po preselitvi v Slovenijo leta 2016, kot performerka pa se je pridružila kolektivu Hupa Brajdič, kjer je sodelovala v projektih Na palubi in Čarovniški blues. Kot vodja projekta je izvedla sodelovanje kolektiva na umetniškem spektaklu No disco behind v Ukrajini, kjer je Hupa Brajdič sodelovala z avstrijskim režiserjem in slikarjem Gerhardom Fresacherjem. Skrbi tudi za vizualno podobo projekta Čarovniški blues, v predstavi Magična knjiga pa se je preizkusila tudi kot kostomografinja