Lastništvo medijev in javni interes

Javna razprava Ministrstva za kulturo

2.2.2016 @ 12:00
Večnamenska dvorana
vstop prost

Neodvisni, visoko profesionalni in odgovorni mediji so temelj demokratične družbe. Če želijo državljani in državljanke sodelovati v javnem življenju, soodločati pri sprejemanju političnih odločitev, potrebujejo takšne medije, ki bodo svojo funkcijo opravljali tako, da bodo to omogočali.

Pri pripravi medijske strategije, ki naj bi postavila temeljne cilje bodočega razvoja medijske krajine v Sloveniji, Ministrstvo za kulturo v sodelovanju s Strokovno komisijo za pomoč pri pripravi nacionalne medijske strategije ter Narodnim domom Maribor in Zavodom PIP nadaljuje s serijo srečanj, na katerih želi v javno razpravo pritegniti čim večje število državljanov in državljank, slišati njihove predloge in komentarje ter na ta način sooblikovati ključne strateške cilje prihodnje medijske politike.

Tema tokratne razprave bo Lastništvo medijev in  javni interes.

Razprave se bo udeležila ministrica za kulturo mag. Julijana Bizjak Mlakar, vodila pa jo bo dr. Sandra Bašič Hrvatin.

Kdo so lastniki slovenskih medijev in kakšne so njihove poslovne prakse? Kakšne so posledice lastniške posebnosti slovenskega medijskega prostora? Kako zavarovati medije pred negospodarnimi in včasih uničujočimi prevzemi? Je to področje potrebno v celoti prepustiti tržnim zakonitostim ali ga regulirati z zakonom? Lahko od sedanjih lastnikov, zlasti tiskanih medijev, lahko pričakujemo zavzemanje za bolj profesionalne medije in avtonomijo novinarstva, katerih vsebina bo v skladu s potrebami javnosti po obveščenosti in ne zgolj zagotavljanja zasebnih in komercialnih interesov? Imamo alternative oziroma ali obstaja interes občank in občanov, da jih omogočimo? Na ta in druga vprašanja želimo dobiti čim več različnih pogledov in mnenj tako od uporabnikov medijskih storitev ter vsebin kot od njihovih ustvarjalcev. Prihodnjo medijsko politiko namreč snujemo tudi z javnimi razpravami v različnih delih države, saj je naš namen, da je strategija povezana z realnimi problemi in predvidi rešitve zanje.  

Zato vas vabimo k udeležbi in sodelovanju v razpravi skupaj z ministrico za kulturo in njeno ekipo ter nekaterimi člani strokovne komisije za pomoč pri pripravi medijske strategije.

Vse zainteresirane zato vabimo, da se udeležijo javne razprave.

 

Izhodišče za pripravo medijske strategije:

Leta 2014 je Državni zbor sprejel Nacionalni program za kulturo 2014-2017, ki kot ključne ukrepe za kakovostno in raznoliko medijsko krajino, v kateri bo jasno določen javni interes, predvideva: spodbujanje in razvoj medijske pismenosti, produkcijo kakovostnih medijskih vsebin na področjih kulture in umetnosti, kritične refleksije družbe, izobraževanja, znanosti, varovanja okolja, produkcijo kakovostnih medijskih vsebin, namenjenih otrokom in mladostnikom, spodbujanje raziskovalnega novinarstva, zahtevnejših in specifičnih novinarskih žanrov in vsebin, obstoj kakovostnih splošno-informativnih časnikov, časopisov in revij (ne glede na vrsto nosilca medijskih vsebin), izboljšanje socialnega statusa za samostojne in mlade novinarje ter nastajanje novih oblik lastninsko-upravljavskih medijskih modelov.

 

Organizator: 

Ministrstvo za kulturo
Zavod PIP - Pravni in informacijski center Maribor
Narodni dom Maribor - Vetrinjski dvor