Vetrinjski dvor

Skok na vsebino // Skok na navigacijo

Vetrinjski dvor - Uvodna stran

Festival fotografije Maribor

20.9. - 1.10.2021
Preddvorana
Vsak delovnik med 10:00-18:00 | vstop prost

Nič ni samoumevno: niti družbene konvencije, gospodarska krivica ali moralno prepričanje. Kje so korenine politične poslušnosti, družbenega neskladja, ekonomske podložnosti … ? Kritični mislec v nas samih zahteva, da nikoli ne sprejmemo splošnosti, ki se zdi očitna, ter presprašujemo družbene konsenze in konstruirane prepovedi.

Štirje predstavljeni fotografi iz Škofje Loke se vsak po svoje ukvarjajo s prepovedanimi mislimi, hkrati izzivajo tiste splošne, javno družbeno korektne, ter na fotografijah izpostavljajo trenutke, ki jih kot banalnosti zavestno želimo velikokrat spregledati.

Urban Babnik izpostavlja predvsem tiste plati javnih dogodkov ali krajev, ki so v uradni kronologiji namenoma spregledani. Serija iz leta 2012 je trenutno zelo aktualna, avtor pa poudarja predvsem moč neubogljivih množic, kjer si posamezniki dovolijo več, kot bi si upali sicer: selfiji s policijo v ozadju, slačenje v javnosti, žaljiva gestikulacija in podobno. Protest je ventil za prepovedane misli, ki iz osebnega prodrejo v prostor javnega. Konflikt med tem dvojim, zasebnim (intimnim) in javnim pa največkrat uresničujejo tabuji in perverzije.

Igor Pustovrh je s svojo serijo ženskih aktov Lepota sivin v 90. letih požel precej kritik na račun moralnosti prikazanega. S tem fotografija dokazuje, da ni le medij za narativo realnega, temveč medij, v katerega vdirajo najrazličnejše prezentacije, politična vprašanja in podobno – na splošno: demokracija in svoboda misli. Fotograf sprašuje o meji med moralno spornim in estetsko pričakovanim – privlačni ženski telesi v kompozicijsko dognanih scenskih postavitvah zmotita sablja in srp kot predmeta nasilja, napetost pa stopnjuje nosečnica. Avtor referira vlogo ženske in njenega telesa v družbi in jo s tipičnimi atributi srednjeveških mučenk (sablja) umešča v sodoben čas.

Jana Jocif  predstavlja triptih iz sicer obširnejše serije Završnk, ki kratko in jedrnato prikaže bistvo: obraz, roke, kruh, a celostno pripoveduje zgodbo portretiranca. Simbolna moč odnosa med tremi upodobitvami predstavi segmente življenja na obrobju, velikokrat tudi spregledanega. Avtorica, ki jo zanima marginalno in nekonvencionalno, posreduje vprašanja o raznolikosti bivanjskih razmer, s katerimi se soočajo posamezniki v tehnološko razviti družbi, pa tudi o t. i. (ne)zaželenosti stika s tovrstno (drugačno) realnostjo. Fotografije so nastale v zaselku Staniše v Poljanski dolini, kjer je v svojevrstni izolaciji živel zdaj že pokojni Jože Završnik.

Mito Gegič predstavlja izbor iz serije Liminalen upor: Transturist, kjer dokumentira propadajoče stanje nekoč zelo uspešnega škofjeloškega hotela Transturist. Serija prezentira antropološko, pri čemer opozarja, da so propadli prostori prepovedano ali celo nikogaršnje ozemlje, kjer se prepoved sreča z lastno dihotomijo – neupoštevanjem le-te. Objekt je trenutno nekakšen vmesen prostor, skozi katerega ljudje le občasno prehajajo. Hotel še zmeraj "gostí", vendar predvsem manj željene obiskovalce: brezdomce, narkomane, alternativce, pobaline, upornike in podobno. Kot neprijeten spomin se vrinja v idilično škofjeloško veduto in s tem nenehno opozarja na lokalno znano zgodbo o prepadu in ostaja v nekakšnem vakuumu med neslavno preteklostjo in neizpolnjeno prihodnostjo.

ŽIVLJENJEPISI FOTOGRAFOV

Urban Babnik (1975) se v svojih fotografijah pogosto poslužuje humornih in ironičnih prijemov skozi prikaz banalnih in/ali absurdnih situacij v javnem prostoru kritično naslavlja družbeno-politične aspekte vsakdanjega življenja.

Mito Gegič (1982) se v svojem slikarskem izrazu osredotoča predvsem na prenos digitalne podobe v materialno sfero likovnega polja, ki komentira kakofonijo vizualnega onesnaženja v vsakdanjiku, medtem ko se v fotografiji poslužuje analognega fotografskega postopka.

Jana Jocif (1982) je kot fotografinja dodobra vpeta v lokalno dogajanje in življenje Škofje Loke, saj spremlja in beleži tako javne dogodke kakor tudi skrita in neznana obrobja svojega domačega mesta in okolice. Čeprav je po formalni izobrazbi arhitektka, se je že v mladosti usmerila v fotografski poklic.

Igor Pustovrh (1961–2011) je bil poklicni fotograf, ki se je posvečal najrazličnejšim žanrom, kot so krajina, portret, tihožitje in režirana fotografija. Poleg umetniških sklopov, s katerimi se je uveljavil in trajno zapisal v zgodovino domače fotografije, se je redno ukvarjal tudi s komercialno fotografijo.

---

Avtorji fotografij: Urban Babnik, Mito Gegič, Jana Jocif, Igor Pustovrh

Organizator:  Loški muzej Škofja Loka

Kustosinji: Petra Čeh in Nina Misson (Loški muzej Škofja Loka)

Besedilo: Petra Čeh

  Igor Pustovrh, Cikel Lepota sivin, 1990—1992.

 

 

Urban Babnik, Brez naslova, 2012—2020.

Mito Gegič, serija Liminalen upor: Transturist, 2020—2021.

Jana Jocif, Završnk, 2015.


Produkcija: Fotoklub Maribor 
Organizator:  Loški muzej Škofja Loka

Za vstop je potrebno dokazilo o izpolnjevanju PCT pogojev.
Hvala za razumevanje, ostanimo zdravi! 


Iskalnik
Vetrinjski dvor - Uvodna stran

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
Vetrinjski dvor Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
_pk_ref
_pk_cvar
_pk_id
_pk_ses
...
Matomo Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Matomo (ex Piwik).
Matomo politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Matomo (opt-out)
_ga
_gid
_gat
_gac_*
Google Analytics Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Google Analytics (orodje za spletne analitične podatke podjetja Google).
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google Analytics / Google Analytics politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Google Analytics (opt-out)
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
...
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)
_fbp
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
...
Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
...
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
__qca
__utma
__utmz
__utmv
__utmb
clip_id
home_active_tab
uid
v6f
utmc
aka_debug
...
Vimeo Te piškotke nastavi videopredvajalnik Vimeo.
Vimeo politika zasebnosti / Vimeo piškotki
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
...
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

Spletna stran Vetrinjski dvor.