CIKEL TEORIJA FILMA #2

Bazinov realizem in kasnejši fenomenološki pristopi // Igor Koršič

30.5.2022 @ 18:00
Vetrinjski dvor
vstop prost

O PREDAVANJU:

Realizem, ki so ga francoski filmski ustvarjalci prvič imenovali v 1930-ih priznava, da "filma ni mogoče določiti tako, kot bi ga prikazal", saj obstaja več realizmov. Elementi kot so realna lokacija, naravna svetloba in neprofesionalni igralci gledalcu omogočajo, da sam izbere, kako bo film razumel, namesto da bi bil manipuliran. Na predavanju bomo izvedeli več o Bazin-u, ki odpira vprašanja glede problematike gledanja in razumevanja filma iz vidika različnih teorij (kritična, strukturalizem …) in zagovarja dojemanje filma kot dinamičen dvosmeren proces identifikacije in razločevanja gibljivih podob na filmu.

O PREDAVATELJU:

Igor Koršič, filmski teoretik, scenarist, esejist, igralec, rojen leta 1947 v Arnovih selah pri Brežicah. Iz teorije filma je doktoriral na Univerzi v Stockholmu, kjer je med letoma 1977 in 1981 tudi predaval. Od leta 1981 do nedavne upokojitve je bil predstojnik katedre za zgodovino in teorijo filma na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Gostoval je na vrsti filmskih šol v tujini, bil tudi organizator več strokovnih simpozijev. Tako v Sloveniji kot v vodstvenih organih mednarodnih organizacij se je v svojem delovanju zavzemal za evropsko filmsko politiko (CILECT, EURIMAGES, FERA). Napisal je dramo Modri angel, adaptiral scenarij za film Rdeči boogie, prevedel nekaj Strindbergovih dram, uredil in prispeval tekste za zbornik o kadriranju v filmu (Framing) in kinotečno knjižico Film na Švedskem. Za domače in tuje revije je o filmu napisal vrsto strokovnih in znanstvenih člankov ter prevedel knjigo Andreja Tarkovskega Ujeti Čas. Leta 2011 je izšla njegova knjiga Televizija in kakovost – kako ju gojiti, in leta 2021 knjiga esejev V Evropo! Kot aktiven državljan se vseskozi odziva na pomembnejša družbena dogajanja.

Dogodek bo potekal v skladu z veljavnimi ukrepi za zamejitev širjenja virusa Covid-19.


CIKEL TEORIJA FILMA

V 126 letih obstoja filma je bila teorija zvest spremljevalec sedme umetnosti. Skozi razvoj filmskega jezika so vzniknili tudi raznovrstni načini, kako si lahko filme razlagamo in skozi kakšno prizmo jih lahko gledamo. Filmska teorija je do danes postala povsem uveljavljena veda, ki jo poučujejo na fakultetah in akademijah po vsem svetu, a je zaradi zahtevnosti pogosto omejena na ozke strokovne kroge. V ciklu predavanj bomo s pomočjo slovenskih filmskih strokovnjakov to področje prinesli splošnemu občinstvu. Preko ločenih predavanj bomo razkrili različne načine, kako lahko gledalci razne teoretske poglede tudi sami uporabijo pri lastnem gledanju vseh vrst filmov. S tem bo tudi to področje postalo dostopno najširšemu občinstvu, kar ima pomembno vlogo pri vizualnem opismenjevanju splošnega prebivalstva.

Cikel Teorija filma je nadaljevanje lanskoletnega cikla skozi katerega smo spoznali osnove zgodovine filma. Letos smo za vas pripravili 12 predavanj, ki bodo potekala dvakrat mesečno od marca do junija in od septembra do decembra v Vetrinjskem dvoru.

Program smo pripravili v sodelovanju s strokovnim sodelavcem Maticem Majcnom. Na prvih šestih dogodkih bomo gostili Andreja Špraha, svobodnega ustvarjalca ter docenta za področje zgodovine in teorije filma in televizije na AGRFT, Igorja Koršiča, filmskega teoretika, scenarista in esejista, Cirila Oberstarja, magistra filozofije - filmskega teoretika in publicista, Melito Zajc, filmsko teoretičarko ter predavateljico raziskovalnih metod v komunikologiji, Zdenka Vrdlovca, filmskega kritika in publicista in Jelo Krečič Žižek, novinarko in publicistko. Obravnavali bodo naslednje teme: teorija montaže, filmski formalizem, Bazinov realizem, Frankfurtska šola, marksizem, tretji film, politična struja filmske teorije, strukturalizem in psihoanalizo. 

Več o dogodkih lahko izveste na komunikacijskih kanalih organizatorjev in spletnih straneh www.pekarnamm.org,  www.filmfactory.si in www.mb.sik.si


Organizator: Cikel Teorija filma nastaja v koprodukciji Film Factory v sklopu izobraževalnega programa Film Smoothie, Pekarne Magdalenske mreže v sklopu programa Galerija K18 in Mariborske knjižnice. Projekt je financiran s strani Slovenskega filmskega centra in Mestne občine Maribor.