Aljaž Vindiš: Podatki+oblikovanje

Razstava infografik

1.4. - 30.4.2017
Razstavišče Vetrinjski
vstop prost

Odprtje razstave infografik oblikovalca vidnih sporočil Aljaža Vindiša je izvrstna priložost za vpogled v to vedno bolj popularno in potrebno polje grafičnega oblikovanja, ki nam omogoča pregled na vedno bolj kompleksnimi podatki in povezavami med njimi. 

Aljaž Vindiš s svojim delom nase opozarja že od 5. Bienala vidnih sporočil Slovenije v letu 2011, je večkratni nagrajenec Brumnovih bienalov in prejemnik prestižnih mednarodnih nagrad infografične konference Malofiej. 

Leta 2012 ga k sodelovanju na Dnevnik povabi tipografski kolega in likovni urednik časopisa Samo Ačko; z urednikom sobotne priloge Miranom Lesjakom mu namenita celotno zadnjo stran Objektiva, na kateri začne Vindiš producirati tedensko(!) rubriko za podatkovno in grafično novinarstvo Objektivno. V sledečih treh letih Vindiš prevzame vodstvo t.i. infografičnega deska, uredništvo pa ga vključi tudi v oblikovanje časopisa in digitalni razvoj medija. Njegov prispevek k področju podatkovnega in grafičnega novinarstva je v tem času deležen individualnih in kolektivnih priznanj novinarske, oblikovalske in statistične stroke. Vrhunec doseže leta 2016 na mednarodni infografični konferenci Malofiej* v španski Pamploni, kjer Vindiš in so-avtor prispevka Marko Plahuta v konkurenci najuglednejših svetovnih medijev za delo "Pajkova mreža" prejmeta nagrado Best Map in Show v kategoriji tiska.

V splošni populaciji je ljudi, ki razmišljajo vizualno, približno šestdeset odstotkov. Medtem, ko televizijsko novinarstvo z načinom prezentacije vsebin zadovoljuje načine razmišljanja celotne populacije, pa so t.i. resni tiskani mediji v Sloveniji s pretežno besednimi predstavitvami problemov vizualno populacijo dotlej bolj ali manj zanemarjali. Rubrika Objektivno je bila prvi projekt konsistentnega vizualnega podatkovnega žurnalizma in pripovedništva v slovenskih tiskanih medijih. Kompleksne pojme, podatke, geografske značilnosti, itn., ki jih je težko razumljivo ali pregledno obravnavati v obliki golega besedila, je bralcem predstavljala z uporabo infografike, ilustracije, stripa in besedila. Vsi načini oziroma elementi predstavitve vsebine so pri tem enakovredni. 

Zaradi izjemnega sprejema rubrike Objektivno, ki je postala ena najbolj prepoznavnih Dnevnikovih "blagovnih znamk", se je okrog Aljaža v sodelovanju z Ačkom počasi zbrala manjša ekipa prav tako mladih infografičnih novinarjev. "Razplet evropskih sanj", "Nagrada za moške", "Demokracija, plačana s svobodo", "Od nesojenega ponosa do matere vseh afer" so naslovi oziroma teme samo nekaterih izmed njihovih avtorskih del, s katerimi so v pičlih dveh letih in kakšnem mesecu več tudi z najvišjimi nacionalnimi in mednarodnimi priznanji (nagrada Malofiej, objava v referenčni knjigi Stevena Hellerja "Raw Data, Infographic Designers’ Sketchbooks", Brumnovo priznanje…) pod Aljaževim mentorstvom dokončno uveljavili vizualno podatkovno novinarstvo v Sloveniji.

Organizator: Narodni dom Maribor - Vetrinjski dvor
Izvaja: Fundacija Brumen, Aljž Vindiš